Köpvillkor

Priser, leveransvillkor och fraktkostnad

Priser anges inklusive moms, f.n. 25% eller 6% för trycksaker.

Vi skickar alla ordrar fraktfritt inom Sverige! Fraktkostnad utanför Sverige är 45:-, fraktfritt om ordern överstiger 1000:-.
Kontakta oss på webmaster@kronbruden.se för ordrar som ska levereras utanför Sverige.

Leverans sker i regel inom 1-3 arbetsdagar. Vid semester och arbetsresor kan leveranstiden vara längre, men det anges då på förstasidan. För varor som behöver ändras eller tillverkas kan leveranstiden variera och anges via e-post till er.

Leveranssätt

Vi skickar dina varor väl förpackade som brev med svenska Posten.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Övrig info

Allt material i butiken är skyddat enligt upphovsrättslagen och får ej laddas ner, kopieras eller på något vis tas från sidan. Vill du använda en bild i t.ex. en blogg eller en tidning, kontakta mig på kerstin@kronbruden.se eller via kontaktformuläret.
Vi gör vårt bästa för att återge färger så naturligt som möjligt, men färgåtergivning kan skilja sig något mellan olika skärmar.

Ångerrätt / Reklamation / Returnera vara / byte

Ångerrätt 14 dagar.
Vi följer distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du erhållit varan. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du bekostar själv returen av varorna som ska vara i oskadat och oanvänt skick. Du står för transportrisken. När vi har mottagit den returnerade varan och konstaterat att den inte är skadad återbetalar vi inom 20 dagar motsvarande belopp till dig. Ange bankens namn, clearingnummer samt kontonummer.

Vid köp av en vara som tillverkats eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål gäller ej ångerrätt.

Retur/byte/reklamation skickas till:
Kronbruden
Kerstin Kallin
Nytorgsgatan 25 A
11640 Stockholm

Har du frågor angående din retur är du välkommen att kontakta oss på kerstin@kronbruden.se.

Byte

Vill du byta smycket (t.ex. storlek eller färg) står du för frakten. Kontakta oss på kerstin@kronbruden.se för praktisk information och för att se om det du vill ha istället finns i lager.

Reklamation

Kronbrudens smycken görs med kvalitetsmaterial och hantverksstolthet. Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Är det fabrikationsfel på produkten får du ett nytt smycke eller nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. Är varan felexpedierad står vi för returfrakten.

Har du ytterligare frågor tveka inte att kontakta oss på kerstin@kronbruden.se

Skador på försändelser och ej uthämtade brev

Upptäcker du skador på din försändelse skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat brev! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat brevet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna.